Sınıf Seviyesi:7
Tema : Millî kültür
Alt Tema : Vatan Sevgisi
Beceri : Okuma
DERSE HAZIRLIK:
- Derse gelirken bilgisayarınızı getiriniz
- Bilgisayarınız internet bağlantınıZI kontrol ediniz.
- Bilgisayar laboratuvarı kullanıyorsanız önceden durumunu kontrol ediniz.
- Öğrencilerinizden metni okuyup gelmelerini isteyiniz.
- Dersten önce yanlarında bayrak, illerimiz vb. konulu resimler getirmelerini isteyiniz.
- Öğrencilerinizden kitap okumanın faydalı yönlerini araştırmalarını ve bunun üzerine düşünmelerini isteyiniz.
Kazanımlar :
T7.2.1. Okuduklarının konusunu ve ana fikrini/ana duygusunu belirler.
T7.2.2. Metnin nesnel bir özetini yapar.
T7.2.7. Okuduklarındaki yönlendirici ifadelerin anlamda
yaptığı değişikliği fark eder.
T7.2.3. Okuduklarında yardımcı fikirleri belirler ve
yardımcı fikirlerin ana fikri nasıl desteklediğini açıklar.
T7.2.6. Okudukları ile izlediklerini karşılaştırır.
T7.2.10. Çoklu medya kaynaklarından edindiği bilgilerin
güvenilirliğini sorgular.
T7.2.15. Şiirin şekil özelliklerini bilir.
T7.2.15. Şiirin şekil özelliklerini bilir.
belirler.
T7.2.20. Bağımsız olarak farklı türde metinleri okur ve
anlar.
T7.3.3. Duygu ve düşüncelerini ifade ederken uygun bağlama ögelerini kullanır.
T7.3.3. Duygu ve düşüncelerini ifade ederken uygun bağlama ögelerini kullanır.
T7.3.11 Yazdıklarını gözden geçirir.
BİR YOLCUYA
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bir tümsek, Anadolu'nda,
İstiklâl uğrunda, namus yolunda
Can veren Mehmed'in yattığı yerdir.
Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son vatan parçası geçerken ele,
Mehmed'in düşmanı boğduğu sele
Mübarek kanını kattığı yerdir.
Düşün ki, haşr olan kan, kemik, etin
Yaptığı bu tümsek, amansız, çetin
Bir harbin sonunda bütün milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.
(T7.2.15)
1. Etkinlik: Şiirimizi vurgu ve tonlamaya uygun okuduktan sonra görselleri ve şehir-
lerimizi eşleştiriniz.
Şiirimizi buradan dinleyip vurgulara dikkat ediniz.
- Aşağıdaki kutucuğa Dur yolcu şiirinin ana duysunu ve size çağrıştırdıklarını yazınız. (T7.2.1)
....
Yıldızlar gökyüzünden yere inmiş sanki. Sanki elini uzatsan tutulacak gibi. Kardeşim Kenan’la damda yatıyoruz. Sırtüstü yatmış yıldızlara bakıyoruz. Hiç konuşmuyoruz. Gece kuşları kesik kesik ötüyor, arada bir uzaklardan köpek sesleri geliyor. Kenan aniden:
— Abi!
— Hı!
— Gökte herkesin bir yıldızı varmış diyorlar, doğru mu?
— Bilmem, doğrudur belki
. — Benim yıldızım hangisi acaba
? — Ohoo...
Milyonla, milyarla yıldız var, ne bileyim ben.
— Olsun ben birini seçmek istiyorum, sen de seç. Hoşuma gitti bu
. — Hadi seçelim. Kenan’a yıldızlardan söz açıyorum. Okulda öğrendiğim bilgileri bir bir sıralıyorum. Bak şu ters cezve biçiminde olan Küçük Ayı, onun yanındaki Büyük Ayı diyerek ve onun "Hani, hani, hangisi" demelerine aldırmayarak bilgiç bilgiç konuşuyorum. Kenan henüz okula gitmiyor, seneye inşallah. Sonunda bir parlak yıldız seçiyor. "Bu benim yıldızım işte" diyor. Tam Keşiş Dağı’nın tepesine doğru sarkan yıldız. Yerini belliyoruz. Ben de bir yıldız seçiyorum, Ardından ışıklı bir iz bırakarak gözden kayboluyor. Kenan heyecanla:
— Abi bak biri kaydı. Kayıp kayboldu. Yıldızlar nereye gidiyor, böyle?
— Onu bilmiyorum ama!...
— Ama!
— Bir yıldız kayarsa, derler ki o yıldızın sahibi ölmüştür.
— O anda mı?
— Evet. Kenan üzülüyor, yüzünü bana dönerek:
— Bakmayalım abi. Hani olur ya, yine kayar belki.
Evet arkadaşlar, hikâyemizi okuyup gelmenizi istemiştim.Yıldızın içindeki sizden istenenleri bulunuz.:)
T7.2.3. Okuduklarında yardımcı fikirleri belirler ve yardımcı fikirlerin ana fikri nasıl desteklediğini açıklar.
- Burada bulunan medya ürünlerini inceleyiniz. Siz de bu programla uygulamaya çalışınız.
Created with Padlet
(T7.2.20)
5. ETKİNLİK:
NOT: Birebir aynı karikatürü yapmak önemli değildir. İçeriği dikkate alacağım.:)
(T7.3.3)
![]() |
| Hazırlıklı konuşmalar yapar. Farklı türde metinler oluşturur. |
6.ETKİNLİK
Videomuz izleyiniz. Ardından kitap okumanın faydaları ile ilgili sloganlar hazırlayıp sınıfa getiriniz.
Ardından diğer etkinliğe geçiniz.
T7.2.10. Çoklu medya kaynaklarından edindiği bilgilerin güvenilirliğini sorgular.
Ardından diğer etkinliğe geçiniz.
T7.2.10. Çoklu medya kaynaklarından edindiği bilgilerin güvenilirliğini sorgular.
- Arkadaşlar sunumumuzu inceleyiniz. Kitap okumanın faydalarını yazınız.(dinlediklerini ve izlediklerini not alır.)

(T7.2.6)
Değerli öğrenciler, karikatürlerimizi okuyup, anlamlandırın. Daha sonra ise yeni fikirler üretmeye gayret edin. Karikatür programlarımızdan yaptığınız karikatürleri sanal sınıfımıza atın. Burada en beğendiğiniz karikatüre oy verebileceksiniz.
Aşağıdaki kavram haritasını inceleyiniz.
EĞLENCELİ BİR ÖZ DEĞERLENDİRME













Hiç yorum yok:
Yorum Gönder